طراحی لوگو

طراحی لوگو

طراحی لوگو چیزی بیش از خلق گرافیک زیبا و چشم‏گیر است. لوگو موفق در عین سادگی می‏تواند به سرعت با کاربران تازه و قدیمی ارتباط برقرار کند. ماندگاری یک اثر ، نماد یا نشانه که میخواهد هویت و شناسنامه ی شما باشد . دقت و اهمیت بیشتری را میخواهد طراحی لوگو نسبت به دیگر موارد گرافیکی کاری تخصصی تر، مشکل تر و پر اهمیت تر می باشد. چرا که باید در محدوده کوچکی معانی مورد نظر را با رعایت اصول تبلیغاتی طراحی کرد و جای داد

طراحی لوگو

طراحی نشانه چهارچوب مشکل و بسیار ظریفی دارد و به ناچار طراح باید به هنگام طراحی، درک درست و کاملی از چگونگی مجموعه مورد نظر و ریزه کاری های اجرای فنی و رسامی داشته باشد و بتواند با تسلط از عهده ی اداره و ترکیب جزئیات میلیمتری و حساس فرم ها برآید و موفق به بیان تصویری موجح در محدوده ی تنگ و مختصر شود، و به صورت ساده ای همه فکرها و مفاهیمش را بنمایاند.
جنوب سافت با عینی سازی و به تصویر کشیدن ایده های طراحان، با توجه به خواسته شما و کاربری لوگو، نتایجی ماندگار و ارزشمند را خلق کرده است. ابتدا با انجام مشاوره‏ های لازم نیازهای فعلی و آتی کارفرما شناسایی می‏ گردد. سپس بر اساس آن تدوین و طراحی لوگو مناسب انجام می‏ شود.

طراحی لوگو

انواع آرم و لوگو

لوگو تایپ (نشانه فونتی،نوشتاری و یا وردمارک)

لوگوتایپ اولین سبک از انواع لوگو و آرم است، و قدیمیترین سبک طراحی لوگو محسوب می شود که در آن از فونت و یا نوشته ی گرافیکی استفاده میکنند. نوشته ها به صورت ساده نوشته می شوند و سبک هر نوشته می تواند مفهومی را انتقال دهد، لوگو تایپ در صنعت طراحی به عنوان آرم نوشتاری شناخته می شود که شامل نام شرکت یا تجاری، با نوعی فونت خاص می باشد. هزارن نوع فونت وجود دارد که هرکدام حس جداگانه ای را به مخاطب خود القا میکند. برای مثال(فونت های خطی حس رسمیت، فونت های ضخیم بیانگر قدرت و فونت های مورب بیانگر حرکت و جنبش هستند) همچنین فونت ها می توانند به صورت دست نویس، کاراکتر یا سمبل باشند و به گونه ای طراحی شوند که مخاطبان را جذب نماید.

نمادین(سمبلیک، آیکنیک یا تصویری)

دومین سبک از انواع لوگو و آرم، سبک نمادین می باشد که به هیچ وجه از نوشته در آن استفاده نمیشود این سبک دارای ظرافت خاصی است و میتوان گفت سخت ترین نوع طراحی لوگو می باشد طراحی نمادی که در عین سادگی بتواند مفهوم کاری یک شرکت را برساند و یونیک و خاص باشد بسیار کار مشکلی است. همانطور که از نام آن پیداست این لوگو ها بصورت نماد سمبلیک / آیکونیک طراحی می شوند و بیننده تصویری را از نماد آن کسب و کار مشاهده می کند . لوگوهای تصویری معمولا برای شرکت ها ، سازمان ها و ارگانها استفاده می شوند.این نوع لوگوها تصاویری ساده و واضح هستند که نماد یک شرکت خاص و یا یک محصول را بیان می کنند لوگوهای نمادین نسبت به لوگوتایپ ها غیر مستقیم تر هستند.

لوگو ترکیبی

آخرین و بهترین سبک لوگو سبک ترکیبی می باشد زیرا در این سبک علاوه بر این که نام برند یک شرکت در لوگو وجود دارد نمادی از کسب و کار آن نیز هست این سبک مناسب ترین سبک برای شرکت های تازه تاسیس می باشد.این نوع لوگو ها، ترکیبی از لوگوتایپ و لوگوهای نمادین می باشند که برای یک سازمان و یا شرکت طراحی می گردد. در لوگو ترکیبی تصویری به عنوان نماد، برند و نوشتار منحصربفرد و اختصاصی برای نام برند طراحی می شود حتی بسیاری از برند ها در کنار لوگو تصویر و لوگوتایپ ، حرفنماد هم طراحی میکنند و متناسب با نوع امور تبلیغاتی و گرافیکی از یکی آن ها استفاده می نمایند.

 مونوگرام(حرف نماد یا لترمارک)

نوع دیگری از لوگو وجود دارد به نام مونوگرام، لوگوهای حرف نماد یا مونوگرام تصاویری هستند که با استفاده از حروف اول نام شرکت / برند یا… طراحی می شوند . گاهی مواقع حروف یک نام زیاد طولانی است و خواندنش دشوار معمولا در این صورت از این سبک لوگو برای طراحی استفاده می شود. مونوگرام ها در عین سادگی قابلیت فراوانی در امور مختلف گرافیکی و تبلیغاتی را دارند و به راحتی حروف اول نام برند را در ذهن مخاطب ثبت میکنند .

برچسب ها