ثبت‌نام وام ازدواج آسان شد!

ثبت‌نام وام ازدواج آسان شد!

همکاری و همفکری نمایندگان مجلس و مدیران بانک مرکزی سبب تصویب تبصره‌های جدید و کارآمد درمورد ثبت نام وام ازدواج شده است. این امر در راستای رفع انتقادهای وارد به مبلغ وام، نحوه ثبت‌نام و رسیدگی بانک‌ها به درخواست متقاضیان اجرا شده‌ است. بنا بر ابلاغیه‌های جدید و تبصره‌های موجود، متقاضیانی که از سال ۹۸ به بعد عقد کرده‌اند مشمول دریافت مبلغ جدید تسهیلات ازدواج می‌شوند. زوجین می‌توانند با ثبت‌نام آسان در سامانه و تنها معرفی یک ضامن معتبر به بانک، وام خویش را دراسرع‌وقت دریافت کنند. در واقع تسهیلات ازدواج جوانان طبق گفته بانک مرکزی، به‌صورت ضربتی به حساب متقاضیان واریز خواهد شد.

ثبت‌نام وام ازدواج در سه سوت

سامانه قرض‌الحسنه وام ازدواج در راستای تسریع پروسه ثبت‌نام وام‌های ازدواج و فرزندآوری صورت‌گرفته است. این سامانه امکان ثبت‌نام وام زوجین به‌صورت آنلاین در هر جای ایران را فراهم می‌کند. برای ثبت‌نام تسهیلات ازدواج تنها کافی است درخواست خود را برای سامانه بانک مرکزی ارسال کنید.

ثبت‌نام وام ازدواج آسان شد!

ثبت اطلاعات درخواستی چون نام و نام خانوادگی، شماره‌تلفن همراه، کد ملی و غیره در فرم ثبت‌نام برای دریافت کد رهگیری الزامی است. تمام مراحل ثبت‌نام در سامانه کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. در واقع این تایم در مقایسه با زمانی که متقاضیان در صف انتظار بانک‌ها برای ثبت‌نام وام سپری می‌کردند قابل‌مقایسه نیست.

مبلغ جدید تسهیلات ازدواج را دریابید!

تورم و شرایط اقتصادی نامطلوب تا حدودی جوانان را از پیوند مقدس ازدواج دلسرد کرد‌ه است. اما نمایندگان مجلس به‌منظور رفع این معضل تدابیری همچون افزایش نرخ وام ازدواج و افزایش مهلت بازپرداخت آن اندیشیده‌اند. به‌موجب این طرح، مبلغ تسهیلات ازدواج از ۱۸۰ میلیون تومان به ۱۸۰ و ۲۲۰ میلیون تومان افزایش‌یافته است. به عبارتی وام ازدواج برای هر فرد ۱۸۰ میلیون و برای زوجین ۳۶۰ میلیون تومان است.

بیشترین مبلغ این تسهیلات، ۲۲۰ میلیون تومان به‌ازای هر متقاضی است که نیازمند شرایط سنی خاصی است. به‌موجب این شرط، تسهیلات ازدواج ۲۲۰ میلیونی تنها به دختران دارای حداکثر ۲۳ سال و پسران دارای حداکثر ۲۵ سال سن تعلق می‌گیرد. به‌عبارت‌دیگر وام زوجین برای زوج‌هایی که دختر زیر ۲۳ سال و پسر زیر ۲۵ سال سن دارد، ۳۶۰ میلیون تومان است.

ضمانت آسان وام ازدواج

تأمین ضامن وام ازدواج همواره دغدغه اصلی متقاضیان است، درحالی‌که شرایط جدید ضمانت این وام بسیار آسان شده‌ است. دریافت وام مذکور از بانک‌های تعیین شده منوط به معرفی تنها یک ضامن معتبر و ارائه سفته به مبلغ وام است. این عبارت بدین معناست که بانک‌ها مطابق دستورالعمل بانک مرکزی اجازه درخواست ضمانت بیشتر ندارند. حال به این نکته می‌رسیم که ضامن معتبر از نظر بانک کیست؟ ضامن معتبر، شخصی است که ربع حقوق و درآمد ماهانه وی کفاف پرداخت قسط ماهانه وام را بدهد.

بازپرداخت طولانی‌مدت اقساط وام ازدواج

ثبت‌نام وام ازدواج و دریافت آن به‌نوعی و بازپرداخت اقساط آن به‌طوری دیگر افراد را درگیر می‌کند. ازاین‌رو بانک‌ها به‌منظور کاهش استرس و فشار مالی زوجین، سقف مهلت بازپرداخت اقساط را به  ده سال افزایش داده‌اند. این بدین معناست زوجین می‌توانند اقساط را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که تا ۱۲۰ ماه، تمام وجه دریافتی را به بانک بازگردانند‌. 

ثبت‌نام وام ازدواج آسان شد!