سامانه اختصاصی ثبت‌ نام وام ازدواج

سامانه اختصاصی ثبت‌ نام وام ازدواج

ثبت‌نام صحیح وام ازدواج همواره معضلی زمان‌بر برای متقاضیان بوده است. مسئولین تخصیص تسهیلات ازدواج به‌منظور تسریع پروسه ثبت‌نام و کاهش خطاها و تخلفات نسبت به طراحی سامانه جامع وام قرض‌الحسنه ازدواج اهتمام ورزیده‌اند. این سامانه فارغ از تسریع ثبت‌نام، بانک مدنظر، مبلغ وام و سایر جزئیات مربوط به دریافت وام را در اختیار متقاضی قرار می‌دهد. تأیید ثبت‌نام در این سیستم، منوط به دریافت کد رهگیری خصوصی است که هنگام مراجعه به بانک قابل‌استفاده است.

سامانه جامع ثبت‌نام وام ازدواج


بانک مرکزی در راستای بهبود وضعیت ارائه وام ازدواج به زوجین سامانه جامع ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه ازدواج با آدرس اختصاصی ve.cbi.ir را در اختیار مردم قرار داد. جستجوی آدرس این سامانه در جستجوگر برای ثبت‌نام اصولی امری الزامی است. این سیستم پس از دریافت اطلاعات موردنیاز تکمیل ثبت‌نام، تمام اطلاعات و ابهامات مربوط به دریافت وام را در اختیار متقاضی می‌گذارد. در واقع سیستم مذکور نام بانک، وضعیت دریافت وام و حتی مبلغ وام بنا به شرایط فرد را در اختیار متقاضی قرار می‌دهد.

سامانه اختصاصی ثبت‌ نام وام ازدواج

اطلاعات موردنیاز ثبت‌نام در سامانه تسهیلات ازدواج

ثبت‌نام در سامانه وام ازدواج نیازمند اصل مدارک شناسایی و عقدنامه متقاضی است. پرکردن تمام فیلدهای پرسش‌نامه برای درخواست کد رهگیری الزامی است. اطلاعات موردنیاز شامل نام و نام خانوادگی متقاضی و همسر، تاریخ تولد، محل تولد و محل سکونت، تاریخ عقد، شماره‌تلفن همراه و غیره است. ارائه اطلاعات درمورد سهمیه ایثارگری و بنیاد شهید در تعیین مبلغ تسهیلات ازدواج نیز مؤثر است.

مهلت اعتبار ثبت‌نام در سامانه قرض‌الحسنه وام ازدواج

کد رهگیری دریافتی  پس از ثبت‌نام وام ازدواج در سامانه مذکور تا مدت‌زمان معینی دارای اعتبار است. در واقع ثبت‌نام در این سامانه به منزله شروع فرایند اخذ وام است و عدم رسیدگی به مراحل بعدی به منزله انصراف از سامانه است. به‌طوری‌که فرد متقاضی اگر تا ۱۲ روز پس از ثبت‌نام به بانک معین جهت تکمیل پرونده مراجعه نکند، کد رهگیری وی از اعتبار ساقط می‌شود.

فاصله ثبت‌نام تا دریافت تسهیلات ازدواج

اصل پرداخت وام ازدواج، تسهیل و تسریع فراهم‌کردن شرایط ازدواج و تشکیل زندگی برای جوانان است. ازاین‌رو فرایند اخذ وام در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. بنا به ابلاغیه اخیر، فاصله ثبت‌نام در سامانه و دریافت وام نهایتاً یک ماه به طول می‌انجامد. البته این مهم به‌سرعت تکمیل پرونده بانک توسط متقاضی بستگی دارد. درصورتی‌که متقاضی دراسرع‌وقت نسبت به تکمیل پرونده اقدام کند، بانک موظف است حداکثر ظرف ۲ هفته وام را واریز کند.

جزئیات ثبت‌نام زوجین در سامانه وام ازدواج

ابهامات و سؤالات بسیاری درمورد نحوه ثبت‌نام‌ وام ازدواج و دریافت آن برای زوجین وجود دارد‌. برخی از این سؤالات در ادامه بررسی می‌شوند.