شرایط اخذ وام ازدواج بانک ملی

شرایط اخذ وام ازدواج بانک ملی

وام ازدواج تسهیلات منطقی و کارآمد از سمت دولت است که به زوجین جوان در شروع زندگی و بعد از عقد رسمی داده می‌شود. این تسهیلات نوعی کمک هزینه شروع زندگی است که مبلغ آن همه ساله با توجه به شرایط جامعه تغییر می‌کند. این وام از سمت دولت و توسط بانک‌های دولتی به زوجین داده می‌شود. یکی از بانک‌های ارائه دهنده این وام، بانک ملی است. اخذ وام ازدواج بانک ملی شرایطی دارد که متقاضیان پیش از اقدام برای درخواست، باید از آن‌ها آگاهی داشته باشند. در ادامه با شرایط اخذ این وام آشنا خواهید شد.

وام ازدواج بانک ملی در یک نگاه

شرایط اخذ وام ازدواج بانک ملی

ثبت نام وام ازدواج

مانند دیگر وام‌های بانکی جهت اخذ وام ازدواج هم ابتدا باید ثبت‌نام کرد و در نوبت اخذ وام قرار گرفت. متقاضیان اخذ این وام از بانک ملی نیز برای دریافت مبلغ وام باید پروسه ثبت‌نام را سپری کنند که شامل چند مرحله مختلف است. با عبور از مرحله و تکمیل اقدامات آن وارد مرحله بعدی خواهید شد و در نهایت، در نوبت دریافت وام قرار می‌گیرید و در موعد مقرر، مبلغ وام برای شما واریز خواهد شد. در ادامه با فرآیند اخذ این وام به صورت مرحله به مرحله آشنا خواهید شد:

مرحله اول، ثبت‌نام

در اولین گام برای دریافت وام ازدواج باید در سایت بانک مرکزی ثبت‌نام کنید. جهت انجام این کار باید به آدرس «ve.cbi.ir» مراجعه کنید. پس از ورود به آدرس باید اطلاعات خود را وارد کنید. در صحت ورود اطلاعات دقت کنید زیرا در صورت تایید اطلاعات اشتباه، مسئولیت مشکلات بعدی به عهده شما خواهد بود. پس از این که اطلاعات خود را به طور کامل وارد کردید، یک کد رهگیری ۱۰ رقمی به شما داده می‌شود.

پروسه اصلی دریافت وام ازدواج بانک ملی بعد از ثبت‌نام آغاز می‌شود. چند روز بعد از ثبت‌نام کامل در سایت، سامانه تسهیلات شعبه‌ای که در سایت انتخاب کرده بودید را تایید کرده و نوبت مراجعه به شعبه برای انجام مراحل حضوری را برای شما مشخص می‌کند.

مرحله دوم، مراجعه به شعبه

در مرحله بعد و پس از دریافت اطلاعات شعبه، نوبت به مراجعه حضوری می‌رسد. در این مرحله باید تمام مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام وام را همراه خود به شعبه ببرید. به علاوه حضور ضامن‌ها نیز در این مرحله الزامی است تا پروسه ثبت‌نام و در نوبت قرار گرفتن شما تکمیل شود.

مرحله سوم، دریافت وام

پس از تکمیل ثبت‌نام حضوری و اطلاعات حساب در شعبه مورد نظر، بانک اطلاعات و مدارک شما و ضامن‌ها را بررسی می‌کند. در صورتی که تمام موارد ارائه شده به بانک درست و بدون ایراد باشند، تاریخ واریز مبلغ برای شما مشخص می‌شود و در موعده مقرر، با حذف کارمزد اولیه، وام پرداخت می‌شود.

هزینه ثبت‌نام و اخذ وام ازدواج

فرآیند اخذ وام ازداج از ابتدا تا انتها به صورت رایگان انجام می‌شود و سایت بانک مرکزی و بانک ارائه دهنده وام هیچ هزینه‌ای بابت ثبت‌نام یا پیشبرد مراحل وام از متقاضیان دریافت نمی‌کنند. البته ثبت‌نام و دریافت وام ازدواج اندک هزینه‌های جانبی نیز دارد. برای مثال برای دریافت کپی مدارک باید هزینه‌ای پرداخت کرد یا مبلغ وام با حذف کارمزد اولیه تسهیلات برای متقاضی واریز می‌شود.

بنابراین در صورتی که یک مجموعه با ادعای تسریع روند دریافت وام ازدواج، اقدام به دریافت مبلغی از شما کرد، اطمینان نکنید و تحت هیچ شرایطی بابت این موضوع پرداختی نداشته باشید. بیشتر مجموعه‌هایی که با این ادعا اقدام به دریافت هزینه می‌کنند، کلاهبردار هستند.

شرایط اخذ وام ازدواج

متقاضیان اخذ وام ازدواج بانک ملی برای دریافت این تسهیلات باید از شرایط لازم برخوردار باشند که جزئیات آن به شرح زیر است: